Korzyść

Korzyść

Najłatwiej zdefiniować korzyść stwierdzając, co korzyścią nie jest. Otóż cechy produktu nie stanowią korzyści. Cecha produktu opisuje, czym jest albo co robi twój produkt czy usługa – np. jakie są jego rozmiary, kolory, gatunki, cena, wytrzymałość, składniki itp. Sama natomiast korzyść to emocjonalna potrzeba, którą twój produkt lub usługa zaspokaja przez to, że posiada jakąś konkretną cechę. Na przykład: czy oferowany przez ciebie produkt zmniejsza ryzyko, na jakie narażeni są twoi klienci? Czy pomoże im zarobić lub zaoszczędzić pieniądze? Zwiększy ich komfort? Dobrze smakuje? Sprawi, że będą elegancko wyglądać? Korzyść, jaką twój biznes daje klientom prawdopodobnie stała się przyczyną, dla której w ogóle założyłeś własne przedsiębiorstwo. Z twoim produktem lub usługą prawdopodobnie łączy się wiele korzyści. Jednak w upozowaniu firmy użyjesz korzyści, którą uznasz za kluczową. Stanie się ona swego rodzaju szyldem odróżniającym twe przedsiębiorstwo od konkurentów i źródłem motywacji dla klientów, by kupowali u ciebie. Kluczowa korzyść będzie więc najczęściej decydować o twojej sprzedaży. Korzyść ta nie tylko powinna skłaniać klientów do zakupu, ale jednocześnie musi być wiarygodna. Na przykład, gdybyś sprzedawał szampon dla psów i kotów, prawdopodobnie trudno byłoby ci przekonać klientów, że kluczową korzyścią, której mogą oczekiwać po szamponie, będzie większe przywiązanie, jakim obdarzy ich czworonożny przyjaciel.

Pozostałe wpisy o budownictwie oraz architekturze:

About the author